Sunday 2 December 2012

SAKIT SAYA DAH DATANG!!!

Assalamualaikum....

Ya Allah, hanya Tuhan saja yang tahu sakitnya saya hari ni dan sebelumnya...
Tak tahan lagi rasanya..Sakitnya macam nak menjerit..
Dah seminggu saya sakit mulut ataupun orang kata ULCER MULUT. Memang pedih gila....sakit...sakit...
Dahlah nak makan pun susah terutama sekali makanan yang pedas... Kalau makan tu kenalah tahan....
Kalau kawan-kawan nak tahu saya ni memang macam ni, selalu dapat ulcer mulut. Kadang-kadang tu, sampai saya tak boleh nak bercakap...
Ah!!! kalau kawan-kawan nak tahu macam saya boleh dapat ulcer ni.. Sebenarnya salah saya juga, kalau makan tu laju je sampailah tergigit lidah tak bibir...
Saya memang selalu kena...

Mesti kawan-kawan nak tahu macam mana aku atasi problem saya ni kan....
Yang saya buatlah:
1.  Saya mandi lama-lama sampai saya rasa okey...Semuanya gara-gara nak hilangkan sakit.
2.   Adik saya ada juga sarankan cara lain seperti kumuh dengan air garam...Katanya cepat baik.     
      Tapi saya tak buat reason mudah. Saya takut pedih nanti...
3. Saya juga elak dari makan makanan spicy...
4. Yang paling penting saya kena banyak minum air suam yang banyak untuk cepat sembuh.              

1 comment: